среда, 27. април 2016.

Sabrana dela Ej Džej Fikrija


  Ovih dana me je uhvatila neka manija pa čitam po knjigu dnevno. Koliko sam u martu bila lenja toliko sam u aprilu vredna. Ovo se pretvorilo u književni maraton i s obzirom da mi je počeo uskršnji raspust, smanjiće se i broj nepročitanih knjiga.
   Jutros sam završila Sabrana dela Ej Džej Fikrija i stvarno sam oduševljena. Volim knjige o knjigama iz više razloga. Na primer, pisac uvek navede ,,brdo'' knjiga za koje nisam čula ili sam čula a nisam čitala, pa dobijem volju da pročitam pomenute knjige. Volim opise knjižara bilo da se radi o prodavnici novih ili polovnih knjiga. Prosto mi piščeve reči zamirišu na knjige, a ima li šta lepše od mirisa knjige?
    Knjiga je dobra, ima lepu priču, proteže se na više godina, te čitalac prati život likova ( ja obožavam takve knjige, pa sam malo pristrasna). Radnja se odvija u Americi na ostrvu Alis, gde jedan namrgođeni knjižar neplanireno postaje otac, a potom i jedan od omiljenih ljudi na ostrvu.
    Nema patetike, a ima mnogo osećanja. Knjiga je daleko od potresne, ali ima to nešto što vas prosto ,,kupi'' i tera Vas da razmišljate o njoj i pošto je pročitate. Kraj je možda i najdirljiviji u celoj knjizi.
    Naravno, kao i u svakoj priči o knjigama ne moguće je ne spomenuti dela kao što su Kradljivica knjiga, neko od dela Edgara Alena Poa, Orkanske visove i sl. U principu to nije za zameriti, neke knjige je prosto obavezno pročitati u životu. Uh, ova rečenica me je podsetila na one odvratne članke na modnim portalima, postovi tipa ,,top 10 knjiga za svaku fashion damu'' i ,,50 knjiga koje svako treba da pročita pre nego što umre''.  FUJ! Neka neko objasni ljudima da je bitno, za početak, bar nešto čitati.
   No, odšetah ja od teme. Za ovu knjigu imala bi samo reči hvale, a mala zamerka ide Laguni jer je knjiga puna štamparskih grešaka ( konkretno progutanih slova). Iskreno kad dam novac za knjigu, nebitno da li je 200,700 ili 1500 rsd, želim pristojno odštampan primerak. Ovo kao da je prvak kucao.

Nešto o autoru: Gabrijela Zevin  je objavila sedam romana za odrasle i omladinu. Njeni romani su prevedeni na više od dvadeset jezika. Piše za Književni dodatak Njujork tajmsa i emisiju Nacionalnog javnog radija Kad se sve uze u obzir. Živi u Los Anđelesu.

Izgled knjige
Izdavač: Laguna
Broj strana: 250 
Povez: Mek
Odlomak: Sabrana dela Ej Džej Fikrija


Нема коментара:

Постави коментар