четвртак, 15. децембар 2016.

Duge noći i crne zastave

Duge noći i crne zastave-Dejan Stojiljković  


O autoru: Dejan Stojiljković, rođen  u Nišu 1976. godine, je pisac i strip-scenarista. Dosad je objavio prozne zbirke Leva strana druma i Low Life. Njegov roman Konstantinovo raskršće, izdat  2009. godine, postao je bestseler prodat u preko 40.000 primeraka. Za njega je dobio nagrade ,,Miloš Crnjanski'' , ,,Zlatni Hit Liber'' i ,,Svetosavski pečat'', a bio je i u najužem izboru za NIN-ovu nagradu.


Duge noći i crne zastave

Ovu knjigu sam dobila odavno, dugo mi je stajala na polici i nikako da dođe na red. Za prethodni rođendan dobila sam Velike srpske bitke, koje su takođe njegovo delo i mnogo su mi se dopale!
No, kako ja volim da pozajmljujem knjige iz biblioteke, a svoje da zapostavljam tako je i ova knjiga dugo čekala svoj red. I eto pročitala  sam je.
Malo je reći da mi se svidela! Prvo, jer je moj omiljeni žanr, drugo, jer mnogo volim domaće autore, a kao treću stavku bih navela to što je radnja knjige u mom omiljenom periodu srpske istorije.
Ko nije ljubitelj istorijskih romana i nema neko predznanje iz istorije ne bih mu preporučila da počinje knjigu!

Prvo bih naglasila da su poglavlja prelepo ilustrovana i da su citati savršeno odabrani (npr. Vasko Popa).
Radnja knjige smeštena je u 14. vek, neposredno pred Kosovski boj. Vitezove Milana Toplicu, Ivana Kosančića i Miloša Obilića put odvodi u Prilep. Po naredbi kneza Lazara oni bez pogovora kreću na putovanje kako bi dokazali svoje viteštvo i vernost.
Poglavlja su kratka pa te to prosto vuče da nastaviš čitanje. Vrlo se brzo čita a ipak ostavlja jak utisak. Stojiljković je maštovite događaje lepo uklopio sa istorijskim činjenicama i legendama tako da nema nelogičnih delova.
Oseća se činjenica da je Stojiljković čitao dela Slavomira Nastasijevića, pa se dosta oseća njegov uticaj u Stojiljkovićevom pisanju.
Ali opet ponavljam, ko voli kvalitetan istorijski roman ovo je prava knjiga za njega!


Svet pun knjiga

Нема коментара:

Постави коментар