четвртак, 10. март 2016.

Knjige iz detinjstva

Kada pročitaš knjigu u detinjstvu, ona postane deo tvoje ličnosti :)
    Divna slika! Čim sam je videla pala mi je na pamet jedna knjiga i reših da napišem post. Moram priznati da kao dete nisam baš volela knjige, ali sam bila zaluđena enciklopedijama, pogotovo onim iz politike što su izlazile u delovima (20-tak ih je).
Baš ove
  Kasnije sam zavolela serijal ,,Čarobna kućica na drvetu'' koji stalno spominjem i definitivno bi trebalo da mu posvetim jedan post. Pravi bum za mene bila je knjiga ,,Matilda'' Rolanda Dalasa.

      Možda zbog korica i naslova  deluje kao knjiga za devojčice, ali nije. Ovo je jedna od onih knjiga koje dete treba da pročita pre nego što uđe u pubertet jer nije premalo da ne shavti poruku a nije ni prestaro da  usvoji prave vrednosti.                                                                                                                                     Kao dete koje je odraslo okruženo maksimalnom ljubavlju i pažnjom, nikako nisam mogla da shvatim kako to da Matildini roditelji ne vole Matildu. Prosto sam kao mala devetogodišnjakinja razbijala glavu time, a evo ni dans mi nije jasno. Ali zbog ove knjige zavolela sam čitanje i pojam knjige uopšte.                          
Matilda je devojčica koja je vrlo rano progovorila, sa četiri godine već je znala da čita i sve je to sama naučila. Međutim, njene roditelje nije bilo briga što u kući imaju genija, oni su bili zaokupljeni svojim starijim sinom. 
O da! Baš njega su obožavali! :/
Potom je roditelji upisuju u školu gde je upravnica škole, gospođa Batinić, grozna i surova ( kao što joj prezime kaže) i maltretira nastavnike i decu. No ni ona neće sprečiti malu Matildu da se izbori za sebe. Od velike pomoći biće joj gospođica Medić (koja je inače polu-sestra Batinićke). Ona prepoznaje u njoj pravog malog genija i pomaže joj da iskoristi svoju genijalnost. Matilda ima sposobnost telekineze pa je to knjigu učinilo još zanimljivijom. 

Pre par godina odgledala sam i film. Dobar je, verodostojno su ga uradili, stvarno fin film.Uglavnom poenta ovog posta bila je da je mene ova knjiga naučila da znanje ne treba da se gura pod tepih, ili  ni slučajno da se ne iskoristi. 
A na koju knjigu je tebi slika asocijacija?

                                                                                  

Нема коментара:

Постави коментар