недеља, 28. фебруар 2016.

Čarolija Februara

Februar se bliži kraju, a to znači da je vreme za februarsku recenziju. Vredno sam radila na prikupljanju materijala pa sam malo zbog toga zanemarila instagram profil i blog.
Hazarski rečnik-Milorad Pavić
Klasik srpske književnosti. Namerno sam ovo naglasila, jer ne treba da očekujete neku ,,ludo’’ interesantnu knjigu. Ovo je knjiga u 3D obliku. Možete je čitati odakle god želite. Hazarski rečnik je najznačajnija srpska knjiga  XX veka.
Knjiga je podeljena na 3 svere(dela) i ima formu rečnika. Interesantno je da je različiti raspored na svakom jeziku na koji je prevedena. 3 svere predstavljaju 3 monoteističke religije (Hrišćanstvo, Islam , Judeizam). Ovo je priča o kulturi i nestajanju Hazara, ali i o ljudima koji  proučavaju istoriju ovog naroda.
Na početku je potpuno nejasno i ne povezano ali kada zapocetne sledeću religiju već je jasnije i priča dobija svoje obličije. Na početku knjige je Pavićevo objašnjenje kako se ova knjiga čita, tako da je moj savet da ne  preskačete predgovor ukoliko to obično činite.
Ocena:3 ( 5 za samu formu ali sami Hazari mi nisu bili interesantni)  izdavačka kuća: Vulkan
p.s. Jeste da sam dala 3, ali bi rado pročitala sve Pavićeve knjige!
Simeonov pečat- Vanja Bulić
Još jedna odlična knjiga od Bulića. Naravno po mom ustaljenom običaju krenula sam od kraja ka početku serijala.
U ovoj knjizi novinar Duge, Novak Ivanović putuje na Hilandar nekoliko dana posle požara koji je uništio deo manastira.Putuje u društvu biznismena Veljka, prijatelja, i klupko kreće da se odmotava.
Tokom njihovog boravka na Svetoj gori dešava se niz čudnih smri a Novak je to uvučen protiv svoje volje.
Na Goodreads-u ćete naći brojne komentare u kojima čitaoci tvrde da je ovo kopija Davinčijevog koda. Ne znam, nisam čitala gore pomenutu knjigu, ali se meni mnogo svidela. U nekim trenucima se malo Bulić zaneo u izmišljanju ali okej. Knjiga je bogata istoriskim podacima o manastiru, o Svetoj gori, o bratsvima na Svetoj gori ...
Ocena:5    izdavačkakuća:Laguna
Tamo daleko-Vuk Drašković
Ovoj knjizi posvetila sam zaseban post.(http://svetpunknjiga.blogspot.rs/2016/02/tamo-daleko.html)
Prva Draškovićeva knjiga koju sam pročitala. Mislim da će neka njegova još malo sačekati, ali u planu mi je Nož.
Ocena : 3         izdavačka kuća: Laguna

Dok nisam srela tebe-Džodžo Mojez
Šta reći o ovoj knjizi a ne ponavljati šta su drugi blogeri rekli.
Mnogo  mi se svidela i stvarno bi je svakom od srca preporučila. Moram da priznam da sam poprilično bila sumnjičava, jer obično što se drugima sviđa meni se ne sviđa. Ali ovaj put nisam bila u pravu.
Nisam plakala! Knjiga je zaista dirljiva, ali valjda sam bila srca kamenoga. Pročitala sam je u jednom dahu!
Lu je jedna sasvim otkačena devojka koja živi dosadnim životom sve dok ne ostane bez posla. Pošto nema neke veštine a ni obrazovanje nije joj lako da nadje novi posao.
Pruža joj se prilika da radi kao negovateljica kvadripregičara Vila i da za to bude odlično plaćenja. Njih dvoje će steći neobično ali iskreno prijateljstvo dok se ne zaljube.
Kraj mi se nije svideo i ne volim takve krajeve ali neću ništa više reći da ne bi kvarila onima koji tek treba da pročitaju.
Čula sam da uskoro izlazi film po ovoj knjizi pa se nadam da će biti bar upola dobar kao knjiga.
Što se tiče Džodžo, plašim se da pročitam još neku njenu knjigu i da možda pokvarim utisak o ovoj.
Ocena:5    izdavačka kuća: Vulkan
 
Deca Hurinova-Dž.R.R. Tolkin
Retko čitam ovaj žanr a još ređe ovu granu fantastike, ali valjda  malo promeniti. Nisam baš kompetentna da komentarišem, izneću svoje utiske.
Knjiga mi se svidela. Inače, reč je o jednoj od knjiga koja predhodi serijalu Gospodar prstenova(koji  nisam čitala, ali sam gledala filmove) .
Malo je arhaično pisano ali knjiga zaista drži pažnju.
Ocena:4          izdavačka kuća: Vulkan
p.s. Mnogo je lepo urađenja. Ima i u tvrdom povezu, plus je ilustrovana!
Kći direktora cirkusa-Justejn Gorder
Odavno se nisam pronašla u nekoj knjizi, a posle ove mislim da se nikada nisam ni pronalazila.
Peter Pauk, je lik ovog romana koji me je toliko pogodio. Njegova maštovitost i samoživost (ali pozitivna) prevazilaze granice.
Oduševljena sam sa koliko mašte je Gorder radio na pričama i koliko je bio originalan. Od mnogih sam čula da je ova knjiga lošija od Sofijin svet ili Devojka sa pomorandžama, a ja se pitam kakve su tek one ako je ova toliko dobra.
Bukvalno imam samo reči hvale za ovu knjigu i samo ću reći  OBAVEZNO PROČITAJTE!
Ocena: 5        izdavačka čuća: Geo-poetika





Svet pun knjiga!

Нема коментара:

Постави коментар