субота, 23. јануар 2016.

Gradska biblioteka

       Mislim da ne postoji knjigoljubac koji nije bio član gradske biblioteke. Danas je to nepopularno, jer postoje predrasude o pozajmljivanju knjiga. Tema ovog posta biće ,,Udružene narodne biblioteke'', konkretno one u Beogradu.

       Prvi put sam otišla u biblioteku kada sam pošla u prvi razred i to je bila školska biblioteka. Ne mogu baš da se pohvalim da mi se dopalo. Bibliotekarka je bila starija žena, ekscentrična i koliko se sećam nikad nije bila u biblioteci, morali smo uvek da je tražimo po školi. Kasnije je došla druga, ali ni ona nije bila mnogo bolja.
       Čitanje sam zavolela tek u četvrtom razredu osnovne škole i za to je bila zaslužna knjiga ,,Vitez u zoru'' koju sam dobila od tetke. Ne sećam se pisca, ali znam da pripada serijalu ,,Čarobna kućica na drvetu''.
       Međutim, ubrzo sam se učlanila u biblioteku ,,Dositej Obradović'' na Dušanovcu. To sam uradila čisto da bi lakše uzimala lektire, kojih u školi nije bilo dovoljno, ali ostalo je samo na lektirama.
     
       Danas često i rado idem u biblioteku. Volim da ,,njuškam'' po ogromnim policama i uvek donesem kući oko pet knjiga, čak mi je to ,,istraživanje'' zanimljivije i slađe od kupovine po knjižarama. Biti član bibloteke je vrlo praktično i ekonomično. Mnogo puta sam čula komentare ,,Ne volim rokove!'', ,,Mrzi me da idem da produžim!'' , ,,Pa zar tamo ima modernih knjiga?''. Kad se spomene biblioteka, većina odmah pomisli na lektire i stare pocepane knjige. Hah, kakav kliše, dragi moji danas u biblioteci imate skoro sve knjige koje su izdali Vulkan, Laguna , Evrogiunti(Evrobook), Dereta... Možda nema puno primeraka, ali ih ima i to je bitno!
      Članarina je vrlo povoljna, pa je tako članarina za srednjoškolce 800 rsd, a tokom prve nedelje oktobra za sve đake i studente je upola cene! Za odrasle je nešto skuplja, godišne 2350 rsd. Od mnogih sam čula da je to puno, mada ja smatram da nije. Vi u toku jedne pozajmice možete maksimalno da uzmete 10 knjiga a prosečna cena knjige u Srbiji je oko 700din, što znači da vi za 2350din (ako ste odrasla osoba) možete godišnje da pročitate 120 knjiga! A zamislite koliko bi vam tek novca trebalo da platite 120 knjiga, plus ne sviđaju vam se baš sve knjige koje pročitate, u to sam sigurna. Lično sam se pokaja što sam kupila neke knjige, a kako nisu vredno štivo ne mogu da ih prodam, zaradila bih najviše 100-200 din. A ako vam se neka knjiga dopadne, uvek možete da je kupite za kućnu biblioteku!

    Za kraj, bitno je čitati!
  Srdačan pozdrav!

 
      https://www.nb.rs/view_file.php?file_id=4633 (cenovnik)

       

Нема коментара:

Постави коментар