недеља, 10. јануар 2016.

Januarska recenzija

Greh njene mame-Milica Jakovljević (Mir-Jam)

Što se izrade tiče knjiga je u mekom povezu, ima 464 strane (uključujući  sadržaj i deo o autorki), font je vrlo sitan, pismo je latinično, izdavač je Mali princ (Beograd)

Ja sam lično vrlo vezana za romane Mir-Jam, jer su to prve knjige za odrasle koje sam pročitala kao devojčica. Njen stil je sladunjav, ponekad i previše, ali su opisi vrlo živi i poetični. Ona odlično dočarava život i društvo tog vremena. Romani su lagani i ne ispustaju se iz ruke (dobro, neki više neki manje).

Knjiga je podeljena na tri dela i svaki prati određeni period života glavne junakinje Nede Pavlović. Neda je devojka koja je doživela mnogo tragedija za kratko vreme: otac joj se ubio, zbog očevog bankrota zaplenili su im kuću i stvari, oteta je i prisilno venčana, majka joj je umrla od tuge.


Konkretno u ovom romanu radnja se brzo smenjuje, što je super ako ne volite opise. Sviđa mi se što ima dosta različitih mesta radnje (sela, gradova, varošica). Likova ima dosta ali nije teško izboriti se i pohvatati ih jer su uglavnom epizodni likovi.Meni lično nije tužna, čak ni potresna, ja bih je opisala kao slikovitu.

Iskreno, malo sam preskaka pri sredini jer ima beskrajno dugih dijaloga u kojim se vrti isto i previše se prenemažu.
 ocena : (0-5) 4



Veliki prijatelji Srba -Milutin Tasić


Što se izrade tiče knjiga je u tvrdom povezu,164 strane, ćirilično pismo, ne previše sitan fonti ilustrovana je. Izdavač je BOOKLAND

















Odmah da napomenem da ne morate biti zaluđenik istorijom da bi odlučili da je pročitate.Podseća na enciklopediju ali  ne  može da se kaže da to jeste. U svakom slučaju treba je pročitati!

U knhjizi je opisano osam velikih prijatelja Srba koji su raznih narodnosti, iz raznih perioda naše istorije i na različit način su zaslužili ovu ,,titulu''.

Opisani su : Arčibald Rajs,Johan Wolfgang Gete, Leopol Ranke, Elizabet Ros, Jozef Šulc, Dijana Budisavljević, Arijus van Tinhoven, Dijana Budisavljević,Feliks Kanc, Nikolaj Rajevski.

Autor je vrlo lepo isplanirao odeljak svake ličnosti. Ovde nećete naći samo puke biografije, većrazne odlomke iz novina, odlomke iz njihovih dnevnika i pisama ali i sećanja njihovih prijatelja i savremenika.


Rat nema žensko lice- Svetlana Aleksijevič

Ova knjiga je dobitnica Nobelove nagrade za književnost 2015.

Knjiga je  u mekom povezu, izdavač je Čarobna knjiga, latinično pismo, font je umereno sitan, ima 318 strana.

Ovaj ,,roman glasova'' kritičari smatraju savremenim remek-delom. Ako mene pitate, sasvim opravdano! Oduševljena sam, ovo je jedna od onih knjiga koje se čitaju polako i čije se svako slovo upija. Predivna je, potresna, šokantna i povremeno jeziva.

U ovoj knjizi govori više od dvestotine žena, njihove priče razlikuju se od muških. Svaki rat se sastoji od dva rata: muškog rata i ženskog rata.
I dok mi pamtimo ratove u sjaju, pobedi i junaštvu, ove hrabrežene pripovedaju u sasvim drugačijem svetlu.

Radnja knjige je u okupiranoj Rusiji za vreme II Svetskog rata. Navikli smo da se žene u ratovima spominju kao hrabre medicinske sestre i lekari ali ne i kao snajperiste, inžinjeri, pešadinci u prvim redovima, piloti i mornari. Ruske žene su sve ovo bile, odrekle su se doma, haljina i svoje kose. Odrekle su se svoje mladosti.

Najiskrenije, ja za ovu knjigu nemam dovoljno lepih reči da je opišem. Zbog ove knjige sam ponosna što sam žena, vreme je bilo da neko ispriča i drugu stranu rata, onu u kojoj su obe vojske loše, u kojoj su svi prljavi, gladnio i uplašeni.Nije bilo lako muškarcima a zamislite kako je tek bilo ženama.

Odlomak: ,,Trudile smo se... Htele smo da budemo ravnopravne, da ne bi pričali o nama: 'Ah, te žene!' I trudile smo se više nego muškarci, trebalo je da dokažemo da nismo gore od njih. A oni su se dugo ophodili prema nama oholo i snishodljivo:'Naratovaće se te ženske'.
Ocena: (0-5)  5










                                                                                                                                                                                                                                                                                                Vanja Bulić-Teslina pošiljka

O knjizi: Meki povez,  latinično pismo, srednja veličina fonta, izdavač ,,Laguna’’,  delimično ilustrovana.
Knjigu sam kupila na Sajmu knjiga i tek sam sad stigla da je pročitam. Privukle su me korice(Tesline oči koje vas ,,skeniraju’’ i divna tirkizna boja), pa i tekst na sajtu Lagune.

Ovo je prva Bulićeva knjiga koju čitam i baš mi se dopada. Poželela sam da pročitan još neku. Inače, Teslina pošiljka je treća knjiga na temu srpske istorije pomešane sa teorijom zavere. Ako mene pitate, pun pogodak! Bravo Vanja! 

     Ovakve knjige ja zovem prava muška knjiga. Mislim da se ženama ova ,,triologija’’( nisam baš sigurna da li je zaista pa ću se ograditi) ne dopada previše. To sam zaključila dok sam pretraživala tag-ove na instagramu. Vlasnici postavljenih slika uglavnom su muškarci.

     No nebitno, knjiga je super. Da se radnja ne dešava u Srbiji pomislila bih da je autor neki Amerikanac. Radnja je brza, smenjuje se i ima dosta likova, ali taman koliko treba. Takođe bogata je informacijama i nekim istirijskim činjenicama
, spojite lepo i korisno, naučićete deo istorije i uživaćete u čitanju.
Radnja knjige se uglavnom odvija u Beogradu. Novak Ivanović je novinar  crne hronike u novinama ,,Duga’’. Na ruševinama Narodne biblioteke na Kosančićevom vencu ubijen je nemački novinar Rihard Genc. Njegovo telo ostavljeno je na ogradi u čudnom položaju i time su otvorena mnoga pitanja. Novak upada u vrtlog zavera, skrivenih tajni i spletki. Put će ga voditi na Oplenac, Ovčar i Kablar. Otkriće tajnu o Teslinim zracima smrti, ali i lokaciju gde se oni već sedamdeset godina kriju.
Uživajte u čitanju!

1 коментар:

  1. Moja prva knjiga od MirJam je bila To je bilo jedne noci na Jadranu. Mama mi je dala da citam u cetvrtom razredu osnovne skole. A najdraze su mi Otmica muskarca i Nepobedivo srce. Svakog letnjeg raspusta sam se druzila sa njenim knjigama ��

    ОдговориИзбриши